من نیاز به کمک دارم در مورد …

آموزش وردپرس

14 کاری که قبل از انتشار پست خود در وردپرس باید انجام دهید

چک لیست موارد ضروری قبل از انتشار یک پست

تا بحال از خود پرسیده‌اید که آیا بلاگرهای حرفه‌ای، قبل از انتشار پست‌های بلاگشان از چک لیست استفاده می‌کنند یا خیر؟ بله اکثر آنها این کار را انجام می‌دهند. ما در این مقاله 14 نکته در مورد چک‌لیست پست، که باید قبل از انتشار، از آن استفاده کنید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

اگر از این چک‌لیست برای آپدیت بلاگ پیروی کنید، خطاها را به حداقل رسانده و از حداکثر مزایا بهره‌مند می‌شوید.با توجه به آنچه گفتیم، در اینجا چک لیست پست بلاگ ما قرار دارد که قبل از انتشار یک پست از آن استفاده می‌کنیم.

  1. آیا عنوان شما جذاب است؟

اگر عنوان جذابی ندارید، این احتمال وجود دارد که پست بلاگ شما هرگز خوانده نشود یا اینکه افراد زیادی آن را به اشتراک نگذارند.

همانطور که شما کتابی با جلد بد را نادیده می‌گیرید، مردم هم پست‌های بلاگی را که عنوان بدی داشته باشند را نادیده می‌گیرند. بله انسانها سطحی نگر هستند.

قبل از اینکه پست بلاگ خود را منتشر کنید، مطمئن شوید که عنوان شما جذاب است.

  1. مطمئن شوید که عنوان سئو کمتر از 60 حرف دارد.

معمولا عنوان پست بلاگ و عنوان سئوی شما یکی هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که حروف آن کمتر از 60 عدد باشد. چرا؟ اگر کمتر نباشد گوگل وسایر موتورهای جستجو آن را به این صورت کوتاه خواهند کرد:

نکات قابل توجه قبل از انتشار پست
نکات قابل توجه قبل از انتشار پست

به همین دلیل ما همیشه سعی میکنیم عنوان‌های سئو اندازه مناسبی داشته باشند. در برخی از موارد، عنوان سئو و عنوان پست بلاگ ممکن است کمی متفاوت باشد تا محدودیت حروف در آن اعمال شود.

اگر شما از پلاگین Yoast SEO برای وردپرس استفاده نمی‌کنید، به شما اکیدا توصیه می‌کنیم که این کار را انجام دهید چرا که این پلاگین یک بخش پیش نمایش دارد که به شما نشان می‌دهد عنوان شما در گوگل چگونه نمایش داده می‌شود.

  1. آیا شما توضیحات متا دارید؟

توضیحات متا یک توصیف کوتاه است که موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی آن را زیر عنوان پست شما نمایش می‌دهند.اگر یک توضیحات متای سفارشی ننویسید، آنگاه موتورهای جستجو خیلی ساده برای پر کردن این قسمت اولین جمله پست شما را گرفته و کوتاه می‌کنند که خیلی هم خوب به نظر نمی‌رسد.به همین دلیل شما باید یک توضیحات متای سفارشی بنویسید که طول آن کمتر از 160 حرف باشد.

دوباره هم تاکید می‌کنیم، اگر هم‌اکنون از پلاگین Yoast SEO استفاده نمی‌کنید، این کار را انجام دهید.

  1. آیا کلیدواژه کانونی شما در عنوان، توضیحات متا و محتوای پست شما وجود دارد؟

هر گاه که می‌خواهید یک مقاله بنویسید، باید یک تم اصلی که به کلیدواژه کانونی نیز معروف است، داشته باشید.

باید اطمینان حاصل کنید که عنوان، توضیحات متا و محتوای پست شما، کلیدواژه کانونی که میخواهید با آن رتبه بگیرید را در خود جای داده باشند. برای مثال، کلیدواژه کانونی این پست چک لیست پست بلاگ می‌باشد. شما می‌توانید برای اطمینان از این امر، به صورت دستی مقاله خود را بخوانید، از Ctrl+F برای اینکه بدانید چند بار کلیدواژه کانونی در متن آمده، استفاده کنید، یا می‎توانید از پلاگین Yoast SEO استفاده کنید که به صوزت اتوماتیک همه این موارد را اعلام می‎کند.

نکات قابل توجه قبل از انتشار پست
نکات قابل توجه قبل از انتشار پست

در مورد ما باید بگوییم که پلاگین Yoast SEO را ترجیح می‎دهیم و حتی از نسخه Premium آن استفاده می‌کنیم.

  1. آیا کلیدواژه‌های متنوع و مرتبطی در مقاله خود دارید؟

اغلب مبتدیان این اشتباه را مرتکب می‌شوند که مقاله خود را از کلیدواژه پر می‌کنند. این کار را انجام ندهید! به جای این کار شما باید متن را به زبان طبیعی بنویسید و اطمینان پیدا کنید که مشتقات کلیدواژه مرتبط در مقاله شما وجود دارند. برای این کار شما باید کلیدواژه خود را در گوگل بزنید، صفحه را پایین بکشید و در بخش جستجوهای مرتبط نگاهی بیندازید.

نکات قابل توجه قبل از انتشار پست
نکات قابل توجه قبل از انتشار پست

این یکی از تاکتیک‌های نینجایی بلاگ است که در بیشتر چک لیست‌های پستهای بلاگ برای SEO عنوان شده است.

  1. آیا پست‌های بلاگ را به هم پیوند می‌دهید؟

پیوند زدن داخلی هم برای کاهش  نرخ پرش، و هم برای سئو به این دلیل که بازدید صفحه را افزایش می‌دهد عالی عمل میکند. باید سعی کنید در هر پستی که می‌نویسید حداقل 1-2 پیوند به مقاله‌های قبلی خود قرار دهید. در ابتدا این کار سخت است، اما با بیشتر شدن محتوای سایت شما این کار نیز ساده‎تر می‌شود.

  1. اطمینان بیابید که لینک‌های خارجی در یک پنجره جدید باز می‌شوند.

داشتن لینک‌های خارجی برای کمک به کاربر و آگاه کردن بیشتر او درباره موضوع بسیار خوب و مفید است. با این حال، اگر تعداد لینک‌ها به اندازه‌ای برسد که کاربر به خاطر کلیک بر روی این لینک‌ها از سایت شما خارج شود موضوع زیاد هم جالب به نظر نخواهد رسید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، باید لینک‌ها را طوری تنظیم کنید که بعد از کلیک بر روی آن در پنجره جدیدی باز شوند. به این ترتیب، با لینک زدن به منابع خارجی، میزان پرش از سایت شما کاهش پیدا می‌کند.

  1. اضافه کردن تصویر شاخص و منابع

وقتی ما تازه کار بلاگ‌نویسی را آغاز کردیم، زیاد به اعتبار تصاویر و منابع اهمیت نمی‌دادیم. خیلی راحت تصاویر را از گوگل می‌گرفتیم و آن را به مقاله اضافه می‌کردیم. این کار را انجام ندهید! … بعدا پشیمان خواهید شد. شما باید اطمینان پیدا کنید که اعتبار و منبع  مناسبی را برای تصویر خود اضافه می‌کنید. ما شخصا از Shutterstock برای بسیاری از تصاویرمان استفاده می‌کنیم. ما برای اشتراک هزینه پرداختیم و صادقانه می‌گوییم که این یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که برای بلاگ خود انجام داده‌ایم.

در اینجا می‌توانید تعداد دیگری از منابع حق امتیاز تصویر رایگان که کاملا رایگان هستند را مشاهده کنید.

  1. آیا تصاویر شما دارای برچسب alt هستند؟

مطمئن شوید که تمامی تصاویری که اضافه می‌کنید دارای برچسب‌های مناسب alt  هستند.این کار به سئوی تصویر و قابلیت دسترسی به آن کمک می‌کند. زیاد به این موضوع نمی‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه متن alt تصویر با برچسب عنوان تصویر

  1. Thumbnail پست خود را چک کنید تا برای ابعاد رسانه جمعی مناسب باشد.

اول، مطمئن شوید که پست شما thumbnail دارد.

دوم، اطمینان پیدا کنید که این ابعاد برای فیس‌بوک، گوگل پلاس، توییتر کاردز و … مناسب است.

با اینکه هر شبکه اجتماعی ابعاد تصویر خاص خود را دارد، اما ما دریافتیم اگر تصویر شما ابعادی در حدود 500px در 300px را داشته باشد، مناسب خواهد بود. اگر تم شما اندازه thumbnail کوچکتری داشته باشد، می‌توانید با استفاده از تنظیمات اجتماعی پلاگین Yoast SEO یک تصویر thumbnail  مجزا برای فیس‌بوک، توییتر و … آپلود کنید.

نکات قابل توجه قبل از انتشار پست
نکات قابل توجه قبل از انتشار پست
  1. آیا دارای بخش‌های مناسب هستید (h2، h3، لیست‌ها، فرمت)؟

باید مطمئن شوید که خواندن پست بلاگ شما راحت است. عناوین (برچسب‌های h1، h2)، لیست‌ها، درشت کردن (Bold)، ایتالیک ساختن، پاراگراف‌های کوتاه و سایر فرمت‌ها به شما کمک می‌کنند تا خوانایی کلی محتوای خود را بهبود ببخشید. اطمینان حاصل کنید که خواندن مقاله شما ساده است.

  1. قسمت call-to-action را چک کنید

آیا پست شما فراخوان دارد؟ معمولا در پایان پست بلاگ، باید از خوانندگان بخواهید برای پست شما کامنت یا نظر بگذارند، محصول شما را بخرند یا به رسانه اجتماعی شما سر بزنند و … . این روزها فراخوان مورد علاقه ما، ارتقای محتوا است، که می‌توانید در این پست هم این امر را مشاهده کنید. فراخوان شما هرچه که باشد، مطمئن شوید که از آن غافل نخواهید شد!

  1. اضافه کردن دسته‌ها و برچسب‌ها

وقتی شما یک پست را منتشر می‌کنید و فراموش می‌کنید که آن را در یک دسته تنظیم کنید باید دقت بیشتری به خرج دهید، چون در این صورت پست شما به عنوان دسته بندی نشده ثبت می‌شود. به همین دلیل هم همیشه توصیه می‌شود که به پست خود یک دسته و چند برچسب مرتبط اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای دسته بندی پست ها در وردپرس- مقایسه دسته‌ها و برچسب‌ها

  1. پیش نمایش و تست

آخرین کاری که باید قبل از انتشار پست خود انجام دهید این است که پیش نمایش آن را ببینید و مشاهده کنید که چگونه بر روی سایت به نظر می‌رسد. بر روی لینک‌ها کلیک کنید و مطمئن شوید که همه آنها درست کار می‌کنند و فرمت تصاویرتان را هم چک کنید. وقتی این کار را انجام دادید، ادامه داده و پست خود را منتشر کنید.

امیدواریم که این چک لیست در بهبود وضعیت سئوی پستها به شما کمک کند، اگر نظری در مورد این مطلب دارید مشتاقیم که آن را در بخش نظرات پایین این پست با ما در میان بگذارید.

ابزارهای بهینه سازی وب سایت تسنیم

2 دیدگاه

برای ارسال دیدگاه کلیک کنید

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید

با عضویت در خبرنامه "وردپرس استارت" آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.
Email address
Secure and Spam free...